Montag, 30. Januar 2012

stamps & fun = creativity - Tiere und blau


Hallo!
Ich weiß ja nicht, wie es bei Euch aussieht - aber bei uns ist alles weiß und eiskalt. Und ganz ehrlich - jetzt hätte ich den Winter auch nicht mehr unbedingt gebraucht. Und darum kämpfe ich mit meiner Karte für unsere neue Challenge bei Stamps&Fun=Creativity gegen den Winter an. Tiere und blau lautet unser neues Thema und nach dieser Vorgabe habe ich eine Frühlingskarte gemacht. 

Hello!
I don't know how the weather is in your area but here in the north of Bavaria we got snow and it's freezing cold outside. To be honest - winter would have been great in december but now... And so I am fighting against the winter weather outside with my card for our new challenge at Stamps&Fun=Creativity. Animals and blue - this is what we want to see.

Ehrlich gesagt, Tiermotive sind nicht so das meine. Aber dann kamen diese süßen neuen Stempel von Forever Friends "Easter Treats" - und die mußte ich probieren!
Die Papiere sind fast alle aus meinem Restebestand, außerdem habe ich die Wolke, das Gras und den Zaun von Magnolia mit auf der Karte verwendet. Der Text ist von Studio G.
Well, I always struggle with those animal stamps so I rarely use them. But then I got these cute stamps by Forever Friends - and I just had to put them on a card!
Most of the papers are left overs from old stacks, I also used the cloud, the grass and the fence dies by Magnolia here. Saying is by Studio G.

Hier möchte ich gerne mitmachen:
I want to join these challenges:

Wild Orchid: Creature Comforts

Stempelträume: Lieblingsembellishments (Blumen und Die Cuts)

Dies sind die Copics, mit denen ich coloriert habe:
These Copics were used for the coloring:






Samstag, 28. Januar 2012

Stempeleinmaleins - Ausgabe vom 28. Januar 2012


 Hallo und schönen Samstag!
Wie immer gibt es auch diesen Samstag eine neue Ausgabe des Stempeleinmaleins - und weil es schon der letzte Samstag im Januar ist, startet unsere erste Challenge 2012. Wie gewohnt mit einem Sketch und einer Option - die ist diesmal "Herzen" und der Sketch sieht so aus:

Hello and happy saturday!
As always there is a new issue of Stempeleinmaleins also this saturday - and since it's the last saturday of january our first challenge 2012 is starting. We did no changes so you get a sketch to follow and an optional extra which is hearts - and this is the sketch:


 Ich habe für meine Karte die Pie Tilda verwendet, dazu die Thought Bubbles kombiniert und in der Sprechblase habe ich den Cool Edwin als Mini gestempelt. Schon habe ich eine kleine Szene - und Herzen passen hier dann natürlich auch prima dazu. In meinem Fall dann nicht nur auf dem Papier von Magnolia, sondern auch in Form des Heart Tag's...

I used Pie Tilda on my card, put a thought bubble beside her and stampe Cool Edwin as a mini in it. And ready is a little scene. And hearts fit to it great. My hearts are not only on the paper by Magnolie, I also used the heart tag.

Hier möchte ich mit meiner Karte gerne teilnehmen:

I want to enter these challenges with my card:

Totally Stampalicious: valentine's day

The Crafty Pad: something for the boys

Stempelträume: weiß plus eine andere Farbe

Anything Goes: to the one I love

Paperplay: lovely lace

Zum Colorieren kamen diese Copics zum Einsatz:
The coloring was done with these copics:



Donnerstag, 26. Januar 2012

Cute Card Thursday - you're a gem


Wunderschönen Donnerstag-Morgen!
Heute habe ich eine "frostige" Dankeskarte zu zeigen. Sie ist mein DT-Beitrag zur neuen Challenge bei Cute Card Thursday. "You're a gem" lautet das Thema. Also, Glitzersteine sind gefragt!

Happy thursday morning!
Today I have a frosty thank you card to share with you. It's my DT card for the new challenge at Cute Card Thursday. "You're a gem" is our new theme, so use rhinestones please.

Ich habe nochmal die Tilda with Snowheart ausgepackt. Irgendwie ist einem ja doch langsam nach Frühling, auch wenn der Winter noch nicht wirklich da war. Also schnell nochmal die Winterstempel benutzen, bevor sie für die nächsten Monate eingemottet werden...
Der Text ist mit dem Computer geschrieben.

I used this cute Tilda with Snowheart again. Well, I'm really ready for spring, even if winter has not really been here (yet). So I thought I'd use some of my winter stamps before they will be packed away for the next months.
Text is computer generated.

Hier möchte ich gerne mitmachen:
I want to join these challenges with my card:



Take Time For You: blau und weiß

Stamp With Fun: cute vintage

Stampavie and More: blau und weiß

Everybody Art: Schnörkel

Und hier die zum Colorieren verwendeten Copics:

And these are the Copics used here:




Mittwoch, 25. Januar 2012

you're an 11


Hallo Ihr lieben!
Heute zeige ich Euch meine Karte, die ich für den Copic Marker Europe gemacht habe. Ich habe ihn in der "no-lines-technique" gearbeitet. Und natürlich könnt Ihr die auch mit Copics arbeiten! Wie, zeige ich Euch in meinem sehr ausführlichen Tutorial hier.

Hello dear friends!
Today I am sharing with you my card for the Copic Marker Europe blog. I used the "no lines technique" here. And of course you can do this with your Copics too. I have a very detailed tutorial with lots of pictures on the Copic Marker Europe blog here.

Die Papiere sind fast alle von Magnolia, das Motiv ist von The Greeting Farm.

Most papers are by Magnolia, image by The Greeting Farm.

Und hier möchte ich gerne teilnehmen:
And this is where I want to join with this card:


Simon Says: anything goes

Und dies sind die Copics, die ich zum Colorieren verwendet habe:
And these are the Copics I did the coloring with:



Montag, 23. Januar 2012

stamps & fun = creativity - sketch


Schönen Montag Morgen!
Eine neue Challenge bei Stamps&Fun=Creativity geht an den Start und diesmal haben wir einen Sketch für Euch:

Happy monday morning!
A new challenge at Stamps&Fun=Creativity is starting and this week we have a sketch for you:


Ich habe hier einen der neuen Fizzy Moon Stempel verwendet: Get Well Wishes. Wie der kleine Hase den dicken Bären pflegt - einfach zu süß! Passend zum Thema habe ich etwas Cheesecloth verwendet und ein paar kleine gestempelte Pflaster auf der Karte verteilt. Der Text ist mit dem Computer geschrieben.

I used one of the new Fizzy Moon stamps: Get Well Wishes. I love how the little bunny is taking care of the big bear... Matching the theme I used some cheesecloth and also put some stamped band aids on the card. The saying is computer generated and means "hope you're better soon".

Hier möchte ich gerne teilnehmen:
I want to enter my card here:

For Fun Challenges: get well

Und hiermit habe ich coloriert:
And these are Copics the coloring was done with:



Sonntag, 22. Januar 2012

Magnolia Down Under - national flag


Hallo Ihr Lieben und schönen Sonntag Morgen!
Es ist wieder Zeit für eine neue Challenge bei Magnolia Down Under und diesmal lautet unser Thema "national flag". Darum macht bitte eine Karte in den Farben Eurer Nationalflagge.

Hello and happy sunday morning!
It's time for a new challenge at Magnolia Down Under and our new theme is "national flag". So please make a card showing the colors of your national flag.

Okay, schwarz, rot und gold - eine grauenhafte Kombi und zuerst wollte mir so überhaupt nichts einfallen. Bis ich dann an ein warmes Gold gedacht habe, das ja schon fast an ein orange erinnert und dann fiel mir der Tiger von Magnolia ein - und der Rest ging schon fast von allein.
Ich habe hier zum ersten Mal die No Lines Technik ausprobiert - naja, an sich toll aber zum Testen war das definitiv das falsche Motiv! Aber ich habe inzwischen eine weitere Karte gemacht und da ging das Colorieren schon einfacher.
Der Text ist ein Teil eines Stempels von Magnolia, das Herz von Stampin'Up.

Okay, black, red and gold - a horrible combo to use for a card and first I wasn't able to come up with an idea I liked. But then I thought of a very warm gold that tends to be kind of orange and I came across the cute tiger from Magnolia - and the rest came together easily.
I tried the no lines technique here for the first time - well, it is a great way to give your image a different look but this was definately not the best image to start with! But I made another card since then and the coloring was way easier then.
The text is a part of a Magnolia stamp, the heart by Stampin'Up.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I am entering my card here:

Totally Tilda: Tilda with non-domestical animal (hope it counts since it is Tilda AS a non-domestical animal on my card...)


Und zum Colorieren habe ich diese Copics verwendet:

And for the coloring I used these Copics:





Freitag, 20. Januar 2012

The Sketchy Challenge # 14


Hallo und schönen Freitag Abend!
Es ist wieder Zeit für eine Challenge bei The Sketchy Challenge und das ist die neue Aufgabe:

Hello and happy friday evening!
It's time for a new challenge at The Sketchy Challenge and this is our new sketch:



Ich habe diesmal keine Karte, sondern ein Cover für ein Rezeptbuch gemacht. Ich denke, jeder kennt diese Lieblingsrezepte, die auf losen Zetteln in immer anderen Büchern stecken und dann irgendwann verschwunden sind. Und das will ich vermeiden und alles sauber in einem Rezeptbuch eintragen. Der Anfang ist mit dem Cover gemacht.... ;)
Das Motiv ist "Pizza Time" von Belles'n'Whistles, Gabel und Messer sind von Magnolia.
Die Rezeptkarte und das "from the kitchen of" sind von Stampin'Up.

I didn't make a card this time but a cover for a recipe book. I guess you all know those favourite recipes you wrote on loose sheets of papers and that can be found in a different book each time you look for them - only to be lost one day. I want to avoid that and so I have plans to make  a recipe book. The start is made with this cover.... ;)
The image is called "Pizza Time" and is a stamp by Belles'n'Whistles, knife and fork are by Magnolia.
The recipe card and "from the kitchen of" are by Stampin'Up.

Und hier möchte ich gerne teilnehmen:
And these are the challenges I want to join:

My Time To Craft: favorite embellishments

Daring Cardmakers: kitchenalia (Küche)

Mit diesen Copics habe ich coloriert:
The Copics I used for the coloring are:



Donnerstag, 19. Januar 2012

Cute Card Thursday - music and dance


Hallo Ihr Lieben und willkommen an diesem Donnerstag.
Donnerstag bedeutet wie jede Woche eine neue Challenge bei Cute Card Thursday und diesmal haben wir das Thema "Musik und Tanz" für Euch gewählt.

Hello dear friends and welcome on my blog this thursday.
Thursday always means a new challenge at Cute Card Thursday and this week out theme is "music and dance". 

Zuerst habe ich lange überlegt, ob ich dafür ein passendes Motiv habe - und dann fiel mir dieser Kenny K Stempel von Whimsy Stamps wieder ein. Okay, er gehört Natascha und ich habe ihn mir ausgeliehen... Gut, wenn die Töchter selbst Stempel haben!
Bei dem Motiv konnte ich natürlich nicht meine üblichen Farbkombis verwenden - das sollte rocken! Und somit habe ich kräftiges Pink und Schwarz kombiniert. Die Papierauswahl fiel da etwas schwer (danke an Pia, meine zweite Tochter, bei der ich mir dann zwei Bögen Papier geklaut habe....) und auch auf Blümchen habe ich bewußt verzichtet. Aber ich bin mit dem Ergebnis doch sehr zufrieden.

I have been thinking a while which image to use and then this one by Kenny K/Whimsy Stamps came to my mind. Okay, it's Natascha's and I borrowed it... Isn't it great when your kids have their own stamps?!
Of course I wasn't able to use my usual color combos for that image - I wanted it to rock! And so I decided to go with a dark pink and black. Finding the perfect papers wasn't easy too (and a big thank you to Pia, my other daughter, that I took two sheets of rock paper from....) and I also didn't use any flowers. 
But I really like how this one turned out.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to join these challenges:

Truly Scrumptious: something forgotten (skull die by Cuttlebug)

Anything Goes: anything goes

Und hiermit habe ich coloriert:

And these are the Copics used for the coloring:





Mittwoch, 18. Januar 2012

Whiff Of Joy # 121


Hallo Ihr Lieben!
Es ist Mittwoch - und Zeit für eine neue Challenge bei Whiff Of Joy. "Love is in the air" heißt es diesmal bei uns...

Hello friends!
It's wednesday - and so we at Whiff Of Joy have a new challenge up for you. Love is in the air is our new theme...

Wie Ihr seht, muss es nicht unbedingt ein "echter" Valentinsstempel sein. Ich habe einfach einen der süßen Stempel aus dem Herbstkit verwendet, den Apfel vor dem Stempel "entfernt" und später frei Hand ein Herz an seinen Platz gesetzt. Und ich will es gleich vorweg nehmen - ich habe keine Ahnung warum da zweimal das Wasserzeichen auf meiner Karte gelandet ist. Aber leider ist es jetzt da und ich kann es nicht mehr entfernen...
 Ich habe mich mal für eine runde Karte entschieden, mal was anderes, dachte ich. 
Der Text ist von Stampin'Up.

As you can see here you don't have to use a "real" valentine's stamp. I used this cute stramp from the fall kit, "removed" the apple before stamping it and hand draw the heart on its place afterwards. 
I have no idea why there are two watermarks on my card - but they are there and I'm not able to remove one of them anymore....
I went with a round card, just for making something different.
Saying is by Stampin'Up.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter my card here:

Stampin' For the Weekend: out with the old (have this red ribbon since forever but never used it so far)

Paperminutes: alles geht


Papertake Weekly: buttons, bows, bling & blooms (any or all of these)

Und mit diesen Copics habe ich coloriert:

And these are the Copics I used for the coloring:




Montag, 16. Januar 2012

Belles'n'Whistles Challenge "frosty"


Und nochmal Hallo!
Auch bei Belles'n'Whistles gibt es wieder eine neue Challenge - und die ist "frostig". Macht also bitte eine Winterkarte für uns - egal mit welchem Motiv von Elisabeth Bell.

Hello again!
Also Belles'n'Whistels has a new challenge up for you - and it's a frosty one. So please show us a winter card made using any image by Elisabeth Bell.

Snow Fight heißt der Stempel, für den ich mich entschieden habe. Und für den frostigen Look habe ich natürlich viel weiß und eisblau verwendet. Und eine hellblaue Feder hat sich auch mit auf die Karte geschlichen.

Snow Fight is the name of this stamp that I used. For the frosty look I used a lot of white and ice blue. And there's also a light blue feather that I put on the card.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter my card here:


Scrap Cards: Winterkarte

Stampavie and More: Winter

Stempelsonne: Winter

Saturday Challenge: anything goes with blue

Hier wie immer die Copics für Euch:

Here as usual the Copics I used:





stamps & fun = creativity - rosa und grau


Wunderschönen Montag Morgen!
Es gibt wieder eine neue Challenge bei Stamps&Fun=Creativity - und diesmal haben wir die Farben rosa und grau für Euch als Vorgabe.

Happy monday morning!
It's time for a new challenge over at Stamps&Fun=Creativity - and this week we have the color combo of pink and grey for you.

Die neuen Magnolia-Stempel sind bei mir bisher definitiv zu kurz gekommen und darum habe ich diesmal Tilda with Wrapped Heart verwendet. Allerdings habe ich damit eine Geburtstagskarte gewerkelt.

I really didn't use those new Magnolia stamps a lot so far and so I decided to go with Tilda with Wrapped Heart for my card. I used her for a birthday card.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter my card here:

Papertake Weekly: die cute special

Charisma Cardz: happy birthday

Paper Play: in stitches

Und dies sind die Copics, die zum Einsatz kamen:

And these are the Copics used:



Samstag, 14. Januar 2012

Stempeleinmaleins - Ausgabe vom 14. Januar 2012


Schönen Samstag Ihr Lieben!
Über Nacht hat es geschneit - nur ein paar Zentimeter, aber hey, das ist mehr als wir den Winter über bisher hatten! Und passend dazu zeigen wir vom Stempeleinmaleins Euch heute, wie man eine Schneekugelkarte bastelt.

Happy saturday dear friends!
When I woke up this morning and looked out of my window the world outside was white - covered with a thin layer of snow. There are only a few centimeters but well, that's more than we had all the winter so far. And matching the white landscape outside we from Stempeleinmaleins are showing you how to make a snowglobe card.

Ich habe die untere Form der Karte etwas abgeändert.
Das Motiv ist von Mo Manning und es war perfekt für die Schneekugel.

I changed the pattern for the stand a bit.
The image is by Mo Manning and it is perfect for the snowglobe shape.

So sieht meine Karte offen aus:

This is what my card looks open:


Ich habe mit Snow Writer den Schnee vor dem Motiv hinzugefügt. Und wir Ihr hier erkennen könnt, habe ich mit Opaque White von Copic auch auf die Folie kleine weiße Schneeflöckchen gesetzt. Die brauchen zwar ein wenig zum Trocknen, verstärken aber den Schneekugeleffekt noch.

I used a Snow Writer to add the snow to the image. And as you can see on this photo I also added some tiny snowflakes to the acetate using Opaque White by Copic. It needs some time to dry on the acetate but to me it makes the snowglobe look even more realistic.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter my card here:


Stempelmagie: weiß-blau, Schneeflöckchen, Winter


Simon Says Stamp: spots or stripes

Und hier sind die Copics, mit denen ich coloriert habe:

And these are the Copics used for the coloring:




Donnerstag, 12. Januar 2012

Cute Card Thursday - you're having a laugh


 Hallo und schönen Donnerstag Euch allen!
Es ist wieder Zeit für eine Challenge bei Cute Card Thursday - und diesmal möchten wir gerne Lachen. Darum lautet unser Thema "you're having a laugh" und wir möchten lustige Karten sehen. Das kann das Motiv sein, der Text oder was immer sonst Euch dazu einfällt.

Hello and happy thursday to all of you!
It's time for a new challenge over at Cute Card Thursday - and this week we want to laugh. So our theme is "you're having a laugh" and we want to see funny cards. It can be the image, the text or whatever else comes to your mind.

Ich habe dieses lustige Motiv von Mo Manning verwendet und ganz spontan fiel mir dazu die Redensart "Jacke wie Hose" ein, die ich dann mit dem Computer geschrieben habe. Den Text mit dem Fragezeichen dahinter und in Kombination mit dem Motiv fand ich eine lustige Idee. Ansonsten habe ich mich ziemlich zurückgehalten mit meiner Karte, denn bei der Mo Manning Challenge lautet das Thema "clean und simple" -  naja, und das ist so clean wie bei mir eben geht...

I picked this funny image by Mo Manning and that german saying came to my mind which is - directly translated - "jacket like trousers" and means that it doesn't matter what you do first or start with because it's all the same. With the question mark afterwards and that image I thought it was a funny idea. The saying was computer generated.
I went quite simple with my card because the new theme at Mo Manning is clean and simple - well, and this is as clean as I can go...

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter my card here:

Here Come The Boys: sketch

DP2: clean and simple

Digital Tuesday: punch it out

For Fun Challenges: anything goes

Dutch Dare: for the boys

Und hiermit habe ich coloriert:
And these are the Copics used for the coloring:



Montag, 9. Januar 2012

stamps & fun = creativity - Sketch


Schönen Montag Morgen! Schulbeginn... - und das Aufstehen fällt schwer.LOL
Wie jeden Montag gibt es auch heute eine neue Challenge bei Stamps&Fun=Creativity. Diesmal mit einem Sketch, den ich, zugegebenermaßen, etwa verändert habe für den Lagenlook, ohne den ich ja nicht kann....

Happy monday morning! Scholl re-starts... - and getting up in the morning is sooo hard. LOL
As every monday we at Stamps&Fun=Creativity have  a new challenge up for you. It is this sketch this week and okay, I did change it a bit to add some layers that I can't craft without....

 

Das Motiv ist von Mo Manning - und ich finde es so süß, nicht nur für Valentinstag sondern auch als Glückwunsch zu einer "neuen Liebe".

The image is by Mo Manning and I so love it. It's not only great for valentine's day but also for a "new love" card.

Hier möchte ich gerne teilnehmen:

I want to enter these challenges:

For Fun Challenges: new.... (new love)

Mo's Challenge: anything goes with Mo

Dutch Dare: new beginnings

Und hiermit habe ich coloriert:

And these are the Copics the coloring was done with: